Pengkritik Tetap..!!!

Assalamualaikum....

Sejak saya berjinak-jinak ayam dengan dunia blog ni,banyak juga saya belajar...
Sebenarnya saya nak buat blog ni seperti " Personal Diary"...
Tapi entah kenapa dah jadi macam rojak mamak plak blog ni...
Tapi tak rojak sangat kot....Ker saya jer yang perasan camtu...?

Sebenarnya saya tak minat sangat nak berblogging ni...
Orang yang bertanggungjawab kenalkan saya pada dunia blog ialah suami saya..
yer...tak percaya...? Dialah yang mulakan dulu segala penyakit ni...
Masa tu tahun 2008...Saya mengandungkan anak sulung..
Suami saya selalu menghadap pc sampai tengah malam bahkan sampai ke pagi...
Saya selalu jugak marah-marah sebab dia leka sangat dengan blog..
Tapi masa tu dia baru nak terokai dunia blog....Masa tu macam-macam saya cakap..
Saya kata blog ni takde guna la,buang masa la..Tapi suami saya buat dekk je..
Tapi sayang...
Disaat-saat dia sedang belajar untuk membina blog,saya pulak melahirkana anak kami..
Jadi dia dah takde masa nak menghadap pc lagi...Dia sibuk bekerja mencari nafkah.
Sampai sekarang la blog dia tu terbengkalai..Rasanya dia pun dah lupa tentang blog dia tu..
Sekarang ni...sape yang gila blog...? sape pulak yang dah selalu menghadap pc...?
Hadoiii...tu la dulu kutuk-kutuk blog ni...sekarang apa cer...?
Sepanjang saya berblogging,suami saya lah yang menjadi pengkritik tetap saya...
Macam-macam dia komplen...Dari template ke header...
Dari header ke widget...Sampai la ke isi kandungan....
Katanya kalau boleh takyah la letak gambar-gambar tu...
Kenapa yer..orang lelaki (tak semua) tak suka letak gambar dorang
 walaupun hanya gambar profil...?
Facebook suami saya pun dia letak gambar orang lain...
Bab isi kandungan tu pulak dia selalu kritik...
Katanya jangan la personal sangat...
haihhh..camne plak tu...?
Saya memang nak buat blog ni macam personal diary
tapi dah jadi rojak...
ermmm....tapi saya ingat kata-katanya...
Rasanya sama jer dengan nasihat orang lain...
Katanya...
Kalau nak buat blog,tak payah banyak sangat gambar..nanti lambat..
Bosan orang tunggu
Biar simple tapi menarik...
Buat blog biar kemas,tersusun,tak sakit mata orang tengok...
Tajuk-tajuk blog tu biar gempak supaya orang boleh tertarik nak baca...
tapi isi pun kena la mantap jugak...
(Hadoii...tang ni yang saya lemah...kurenggg idea...)
Tulisan biar jelas..jangan kecik sangat atau besar sangat...
Ada jugak terbaca entry Abg Ben...katanya selalu-selalu  la update blog..
macam saya suri rumah ni sepatutnya lebih banyak enrty yang saya boleh buat..
Masalahnya saya tak banyak idea...
Kadang-kadang entry pun banyak copy paste dari sumber-sumber...
Camno tu...?
Apa2 pun saya berterima kasih pada suami saya kerana membantu saya..
Terima kasih jugak pada biras saya Kak Izwa
sebab dari dia la  jugak saya ketagih berblogging..hahaha..
Pada rakan-rakan blogger pun saya betrima kasih jugak..
Sebab korang memang bestttttt....





Tiada ulasan: