Bosan Laaa....

Assalamualaikum...

Selamat pagi uolllzzz....huhuhu..ingatkan nak WW je ari ni....
Tetiba la pulak datang ilham...ntah turun dari mana...
Sebenarnya ni cerita borak kosong dengan asben malam tadi...
 Bagi yang dah ada keluarga,mesti tertunggu-tunggu hari Sabtu & Ahad kan...?
Sebab 2 hari tu la dapat bersama anak-anak dan family terchentaaa...

Tapi saya,jarang nak dapat masa sebegitu....
Asben saya bekerja di syarikat oil & gas....Kalau ikutkan hari Sabtu & Ahad memang tak bekerja...
Tapi boleh dikatakan setiap hari Sabtu memang asben akan turun kerja jugak...
Dapat la OT 8jam kan....Sapa nak bagi...?
Malam tadi saya bagitau dengan asben...Saya kata,saya boring abang selalu OT hari Sabtu....
Dah la dari hari Isnin sampai Jumaat asben OT sampai malam....Masa bersama
keluarga sangat terhad....Tapi bila pikirkan benda tu,saya terus pikir yang positif...

Asben kena kerja keras sebab nak cari nafkah untuk kami...
Dan saya teringat cerita kawan asben saya...
Satu hari asben pernah cerita,katanya kawan yang kerja dengan asben tu ada nasihatkan asben.
Katanya.." Jal,sekarang ni mu (kawan asben tu org t'ganu) kerja jer elok-elok...Selagi mu dapat ambik OT
mu ambik je....5tahun akan datang mu tengok hasilnya..."
Itulah kata-kata kawan asben yang saya ingat sampai sekarang...
Jadi,saya tak boleh merungut...sebab asben bekerja nak happykan kami,cari rezeki halal...
Saya percayakan asben...Sesibuk macam mana pun asben..kadang-kadang dia akan mencuri masa
untuk anak-anak...Selalunya hari Ahad...

Takpe la Abang...B paham keadaan abang...Abang bukan pergi mana-mana...Abang cari rezeki...
Semoga kita semua dimurahkan rezeki dan abang diberikan kesihatan yang baik....
Terima kasih abang...Sayannnggg Abang...

2 ulasan:

Izwa Kamaruddin berkata...

erm...lagi boring dari akak kan...

* Rosita * berkata...

memang boring...:(..tp kena sabar je la..nak wat cane...