Bilik Kosong.....

Assalamualaikum....

Tengahari tadi waktu makan,asben ada kata...Hari minggu ni sepatutnya har untuk beristirehat...
Saya kata...Sabar je la...bukan selalu pun abang buat kerja kat rumah ni...
Hari ni kami laki bini terpaksa kosongkan bilik kami tu sebab asben nak pindahkan aircond ke posisi lain...
Bapa mentua saya ada tambah bilik lagi satu..kebetulan bilik tu bekas stor kat belakang bilik kami...
Jadi,aircond tu terpaksa dialihkan sebab nanti nak buat diniding pintu dapur sekali....
Apa namanya aircond punya yg pasang kat luar rumah tu...? hehehe..kes malas nak gi tanya asben..sebab masa saya buat entry ni dia tengah pasang benda alah tu....
Ni dah pukul 4ptg....entah bila la nak siap...pasni nak mop dan vacume bilik tu...pastu nak masukkan balik katil dengan almari...
hadoiii....mata gue dah ngantok sihhh...tadi nak mencuri masa jap nak tido...tapi si kecilku chakkk tu pulak takmo tido...Layan la si kecik tu...
Kadang-kadang kesian jugak dengan asben ni...dah la dari hari Isnin sampai Sabtu kerja sampai malam...
Bila hari minggu,ada pulak kerja lain nak dibuat....dalam sebulan rasanya sekali pun susah dia nak rehat...
Tu sebab asben jarang bawa anak-anak jalan atau bersuka ria macam orang lain...
Saya tinggal dengan mentua...Kebetulan asben saya je lelaki yang ada kat rumah ni..(bapa mentua lain kes yer..takkan nak suruh bapa mentua plak buat kerja..)
Jadinya semua pun asben saya la yang buat....Esok dah Isnin...kerja lagi sampai Sabtu...pastu hari minggu asben nak mesin rumput pulak....ermmm...Sabar je la yer....
Iskk..pejam celik cepat pulak masa ni berlari...tak sempat nak bubut (kejar) dia dah lari 180km/jam...
2minggu lagi nak masuk bulan 7..Pastu bulan puasa...aaaiiihhh.....semua kena siapkan cepat....nanti bulan puasa dah takde orang nak kerjakan lagi...
Cepat abangggg....penat tunggu abang ni.....

Tiada ulasan: