Pengajaran untuk semua...









Pengguguran Anak Di Singapura


kalau u all sanggup tengok....rasa nak menitis air mata...
> > Sedih apabila mengenangkan nasib orang Islam di Singapura.
> >Pengguguran anak di Singapura.........Just to share reality
> >dunia skrg.
> >Kami keberatan menyiarkan gambar ini. Kami akui ia ngeri
> >dan akan mengejutkan sebahagian pembaca. Tetapi setelah bebincang
> >panjang,
> >kami dengan berat hati memutuskan untuk menyiarkan gambar ini.
> >Kerana kami berpendapat dan berharap ia dapat menjadi pengajaran kepada
> >semua terutama sekali mereka yang berniat untuk menggugurkan anak, atas
> >apa jua sebab dan alasan...Setengahnya masih merah darah dan sebahagian
> >lagi
> >telah bertukar kepada merah birat akibat telah beberapa hari terperap
> >dalam rumah mayat.
> >Suatu yang pasti, setiap beg plastik mengandungi sekujur
> >tubuh kecil terkulai layu berlumuran darah. Nama ibu, nombor kad
> >pengenalan dan tarikh pengguguran tertera pada kad hijau yang disertakan
> >bersama
> >16 janin yang berusia antara dua minggu dengan enam bulan. Air mengalir
> >merah apabila janin dimandikan bersama urinya sebelum dikafan,
> >disembahyangkan(gambar sisipan) dan kemudian dikebumikan dalam dua liang
> >kubur di
> >Pusara Abadi dekat Lim Chu Kang.Kami & krew TV3 sempat menyaksikan
> >suasana menyayat hati itu dibilik mandi mayat Masjid Pusara Aman
baru-baru
> >ini.Namun
> >tidak mendapat kelulusan utk tayangan dari pihak atasan atas pelbagai
> >alasan....
> >Kesemua janin, Melayu/Islam itu baru saja diambil pegawai
> >Persatuan Derma Amanah Muslimin (MTFA) dari tiga buah hospital setempat.
> >Hospital Wanita
> >dan Kanak-kanak Kandang Kerbau (KKH), Hospital Besar Singapura (SGH) dan
> >Hospital Universiti Nasional (NUH). Janin-janin itu tidak dituntut
> >oleh ibu yang mengandungkan mereka selepas menjalani pengguguran di
> >hospital- hospital tersebut.

Sumber maklumat yang sah...saya hanya ingin berkongsi dengan semua...

13 ulasan:

Zul Fattah berkata...

bapak r..baru tahu.. memang kejam r..

* Zaleta * berkata...

@Zul Fattah

kan...sgt kejam...tp bg saya ni dah cukup baik..ada yg prihatin nak tlg selesaikan....tp di malaysia takde..akhirnya bnyk yg tbuang mcm tu sj...rasanya dgn kes mcm ni baik juga dbuat diMalaysia...dosa tetap dosa..tp skurang2nya bayi tu tetap diselesaikan dgn cara yg baik....

piko berkata...

ishhh kenapa camtu.. sedihnya lah.. mintak dijauhkan hasutan iblis macam tu..=(

NM02 berkata...

pada anak2 kecil yang tidak berdosa, yang disiksa sebegini, syurga firdaus lah tempat kamu


kepada mereka2 yang membuat perbuatan kutuk sebegini, silalah berdepan dengan balasan yang sangat setimpal diakhirat kelak

msredcheesecake berkata...

cik zaleta,
speechless....kenapa?

SoLy SoLicious berkata...

MasyaAllah...terkedu jap bile nengok janin yang tak bernyawa tuh....knp mreka tergamak buat mcm tuh?? xde peri kemanusiaan lgsung...eeeiii...geram eh rasenye~

alif ismail berkata...

masyaallah...kejamnya manusia..

sedih lihat mereka sanggup gugurkan anak sesenang hati...

kakak kandung alif sendiri berkahwin 15 tahun baru dikurniakan anak pertama pertengahan tahun 2011... betapa sukarnya penantian bagi ibu bapa yang mengimpikan anak..

insaflah kaum yang jahil..

* Zaleta * berkata...

@NM02

yer kak...syurga la tpt mereka..

* Zaleta * berkata...

@msredcheesecake

same la..terkedu tengok tadi...

* Zaleta * berkata...

@SoLy SoLicious

same la...sedih dan geram sangat...

* Zaleta * berkata...

@alif ismail

adik ipar sy dah 4 thun kawen..masih belum ada anak...org lain susah2 nak dpt anak..drg senang2 jer gugurkan..

Raja Syakirah berkata...

T____T
ramai2 kita sharekannya
='(

^^eKaTiKaH^^ berkata...

astaga...kejap sunggup masusia zaman sekarang nie...dah tak macam manusia lagi dah...binatang tak sekejam itu kot... --'