day 15 - kalau dapat RM1juta, apa yang anda buat dengan duit itu?

Assalamualaikum...

Hari Jumaat dah hari ni...cepat betul....
kalau dapat RM1juta, apa yang anda buat dengan duit itu?
perghhhh....manyak oooo....Rasa macam tak percaya kalau betul-betul dapat...
Boleh gila weii.....
Nak buat apa ehhh dengan duit banyak-banyak tuh...
Pertama sekali memang takkan bagitau sape-sape la kalau dapat duit banyak tu...
Kedekut...? bukan sebab kedekut...Tak kisah pun kalau orang tau..tapi buatnya perompak dapat tau...
Huaaa siap tunggu saya depan pintu bank nak merompak saya....Hahahaha...
Mula-mula memang saya akan buat rumah...Beli semua keperluan yang selama ni saya nak....
Pastu saya sedekahkan pada yang memerlukan...Pastu bayar hutang-hutang yang ada...Dah tu nak bawak ahli keluarga pergi Umrah @ Haji, terus la melancong sekali yer tak...?
Agak-agak dah tinggal seringgit baru la simpan kat bank untuk masa depan...
hampehhh...tu la orang melayu...ada duit sikit nak enjoy....
cuba buat bisnes..pusing balik modal tu kan ke elok....
Ada jugak hasil....ermmm....Kalau Allah tu Maha Pemurah saya bersyukur sangat-sangat...
Mana tau esok-esok saya dapat...:)  Doa-doakanlah yer....boleh kita share...



 PERSONA  SINI
CHURP CHURP SINI
CUPCAKES  SINI


2 ulasan:

iLa suHaiLa berkata...

1jutaaaaa??banyak tuu..tak terhitung jari jemari nak buat pe dgn sejuta tuh..hehe

* Zaleta * berkata...

ila : memang tak terhitung...tak tcakap dah..hehehe