Nak cuba buat la...

Assalamualaikum...

Tinggal seminggu jer lagi nak puasa....tapi sebelum puasa,saya ingat saya nak cuba satu resepi ni...
tengok cara dan kaedahnya nampak susah...tapi saya nak cuba jugak...sebab kat Labuan ni belum ada yang jual...Dengar2 khabar harganya pun boleh tahan mahalnya....
Apakah...?
*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

alahai....ni la yang saya nak cuba buat...macaroons....
baru-baru ni tengok kat MasterChef Australia...cara dorang buat tu memang rumit la...tiga jam masa yang diberi tak cukup bagi dorang...kalau saya yang buat agaknya mau 3 hari kot....

Yang bagusnya dia ada tunjuk cara-caranya sekali...
tapi kalau korang nak cuba cara lain,boleh cari kat http://www.kongsiresepi.com/
banyak kat situ....
Saya dah google,banyak yang mencuba buat macaroons ni...ada yang gagal sampai 5kali...memang memerlukan tahap kesabaran yang tinggi...Minat juga penting....
Nanti saya nak cuba...kalau jadi baru saya tunjuk yer hasilnya...
kalau korang tak nak mencuba tapi teringin sangat nak merasa...boleh tempah jer...
kat sini...Kak Awin...
Dia memang bisnes macaroons...tengok macaroons dia pon comey-comey....
korang try la ehh....

2 ulasan:

NM02 berkata...

tgk gambar pun dah terasa kemanisannya... auchhh... @_@

Diana @ bilakukatacinta berkata...

macaroon...tak pernah try lg..