Fruit Macaroni Salad...Entah betul ke tak namanya...

Assalamualaikum....

Selamat tengahari...dah mamam ke belum...? Saya ari ni mamam sup ayam jer...
Sebenarnya saya dah lama nak makan salad...so dengan rasa rajin yang datang tiba-tiba,saya terus zooommmm
ke bandar nak beli barang-barangnya...10 tiang lampu tinggal..muahahaha..padahal 80km/jam jer saya  bawa..
Agaknya kalau Asben ikut sebelah mesti dia bising...Ye lah..baru dapat P tapi dah berani nak bawak laju-laju...
Ohh ye la...bagi korang setakat 80 tu cikai aje....tapi kat Labuan ni jalan kecik ajer bukan ada highway cam kat Kolumpo tu......80 tu pun rasanya dah laju...tu bagi saya la..

Tadaaaa....
Aikkk..takde gambar...?
sori camera takde..pastu hp plak rosak...jadi,takde la gambar...

pinjam gambar pakcik GOOGLE

Lebih kurang begini la kejadiannya....
Saya punya masih dalam esbok...nanti dah sejuk baru sedap makan...
Korang pandai buat tak...? Korang lagi terer kot...Takpe la saya nak share jer bahan-bahan yang saya guna.

Bahan-Bahan

1 paket Makaroni...(saya guna yang spiral)
1 tin Mix fruit
1 tin Susu Manis ( saya guna 3/4 jer ikut suka kalau nak manis)
 1 botol kecil Mayonis..(agak-agak korang la...) 
Sedikit cheese ( ikut suka kalau nak letak)

Caranya:-
1. Rebus makaroni sampai lembut.campurkan sedikit minyak supaya tak melekat.dan toskan.
2. Campurkan semua bahan diatas dengan makaroni...gaul jer sampai sebati...
pastu korang rasa la kalau sedap tu dah ok la...
3.Simpan dalam peti sejuk sebab sedap dimakan kalau sejuk-sejuk...Tapi kalau rasa tak sabar sangat korang ngappp je la..hehehe
okeeyyy tu je..senang kan....budak kecik pun pandai...

2 ulasan:

msredcheesecake berkata...

Cik zaleta,
Terus lapar.....

* Zaleta * berkata...

hahahha