Rupanya kena Campak....

Assalamualaikum...

ni muka orang demam..tengah tunggu giliran...

tapi sempat jugak nak bgambar...siap ketawa2 lagi..

Dah 2 hari adik ira demam..petang tadi nampak merah2 kat tangan die..
ingatkan kene gigit semut@nyamuk...letak mopiko je la..
pastu masa makan malam tadi perasan kat hidung dia tu merah2 dan berbiji...
Ingatkan alergy..sbb adik ira ni kalau panas dan berpeluh mcm tu la jadinya...
terutama kat atas bibir dan hidung...
pastu tengok balik kat tangan die...masih merah dan timbul..
cakap ngan cik asben..mungkin adik ni kena chickenpox...
buka baju pulak....tengok ada gak merah tapi baru nak timbul..tak teruk sangat..
ajak cik asben gi klinik,tp dia plak tak dpt sbb bz sgt...
last2 mintak adik ipar...shasha bawak gi klinik...
sampai klinik,memang sah la..doktor kata chickenpox..
tapi lega la jugak sbb doc kata umur mcm adik tak teruk sgt cam org dewasa...
so,doc bagi ubat lotion untuk sapu kat badan..ubat demam ada lagi kat rumah...
Kesian dia...mintak dukung je..pastu muntah plak tadi..nasib baik belum bg makan ubat...
ni dah tido dah...harap2 dia tak meragam malam ni...
Tapi sebagai ibu kena siap sedia la jugak...
takpe la adik..untukmu mommy sanggup berkorban masa dan tenaga...
asalkan adik cepat sembuh yer....cayangggg adik...

2 ulasan:

So Shy Lady berkata...

mudah2an cpat smbuh ;)

♥ Mrs.Eady ♥ berkata...

takpe kene kecik lagi senang nk jaga dr kene mase besar..