~ Adakah Angan2 Akan Jadi Kenyataan ~

Assalamualaikum....

Kali ni nak cerita pasal angan-angan...rasanya angan tu boleh jadi kenyataan tak...? tak mustahil kan..asalkan ada usaha dan keyakinan tak mustahil kita boleh dapat apa yang kita angankan selama ni...
Sebenarnya bukan la angan-angan saya...Cuma ini target suami saya..kira azam tahun ni la..Dia pernah bagitau saya..katanya.."Abang target tahun ni abang akan beli kereta baru.." ngeeee...kereta apa cik abangku...? tapi katanya tengok kemampuan jugak la..sebab lau nak kira bajet,tolak itu ini takdelah mewah sangat kehidupan kami ni...cuma suami saya nakkan sesuatu yang baru..almaklum la..kereta yang ada sekarang ni dah lama..dah abis bank pun..itu pun pemberian bapa mertua saya...bukan tak bersyukur tapi suami saya nak buktikan dia mampu memiliki sesuatu dari hasil titik peluh sendiri...selama ni kami banyak bergantung dengan keluarga...tinggal pun masih dengan keluarga (belah suami)..Suami saya ni kalau dia nak sesuatu dia akan usahakan sampai dapat..tak kisah la lama atau tak,susah atau senang..
Suami saya ada dua pilihan..Antara dua kereta ni dia nak pilih yang mana satu saya tak tau..saya nasihatkan dia,kalau nak beli kereta tengok kemampuan..buat apa beli yang besar2 dan mahal tapi tak sanggup nak bayar...suami saya ada tanya kat saya..." B nak...

*

*

*

*

yang ni ker...atau...

*

*

*

*


yang ni...?

Huahuahua...kalau boleh nak dua2...saya kata Avanza pun ok jugak sebab luas..nanti nak pegi KK pun senang takyah sewa kereta lagi...Kalau nak ikut bajet,Viva pun ok...saya tak kisah asalkan bulan2 bayar..jangan tak bayar pulak...
Jadi tunggu la sampai hujung tahun ni...tengok kereta apa suami saya beli...

1 ulasan:

♥ Mrs.Eady ♥ berkata...

avanza okey utk org ade anak but viva kecik sgttt :)