Dia Yang Ku Kenali...

Assalamualaikum...

Saya menamatkan zaman bujang saya ketika berumur 23 tahun..Dia adalah lelaki pilihan saya dan atas dasar sayang dan cinta,kami disatukan...Sejak hari pertama saya mengenali dirinya,dia memang seorang yang pemalu dan pendiam..Orangnya tak banyak cakap..Dia lebih suka mendengar celoteh saya..Tapi kalau dia dah bersuara,kadang2 lawak jugak..Bila dengan saya,dia suka buat lawak..salah satu sifatnya yang saya suka..Dia seorang yang penyayang..Dulu..sebelum kawen dia memang selalu manjakan saya..walaupun saya ni bukan jenis yang nak minta2 sesuka hati..Bukan nak kata sekarang dia tak manjakan saya lagi..ada la jugak cuma tak la macam dulu..sebab sekarang kami dah ada anak2..jadi kureng la sikit...takpe saya tak kisah..asalkan dia masih sayangkan dan tak lupakan saya...

Saya ingat lagi..masa tu hubungan kami goyah...saya hampir2 nak ucap SELAMAT TINGGAL pada dia..jadi saya bagitau pada dia saya nak PERGI sekejap tinggalkan dia...Dia setuju..mungkin itu cara yang terbaik untuk kami..Saya bawa diri saya ke Brunei...Tinggal dengan makcik saya kat sana...yang bestnya dia sendiri mengofferkan dirinya untuk hantar saya ke terminal feri..Sebelum nak naik feri tu rasa sedih la jugak nak tinggalkan die..saya peluk dia...Takut tu kali terakhir kami jumpa..
Yang kelakarnya.tak sampai 5 minit saya sampai kat Brunei dia dah kol suh saya balik...aikk..kata KU RELAKAN KAU PERGI...ni apa kes...hahaha...malam tu dia call saya lagi..tapi panggilan dia tu pelik sikit..sebab dia dah tukar nama saya..sebelum ni dia panggil saya ETA..sejak malam tu hingga ari ni gelaran BABY telah menggantikan ETA...paling ringkas B...

Selama saya kat Brunei setiap malam dia call saya..saya tak boleh call sebab walaupun pakai talian tetap dari Brunei call ke Malaysia mahal..tu sebab dia yang call sbb murah..kalau tak pun kami akan bermesej je..Ingatkan nak lepak lama2 kat sana....sebulan saya kat sana saya balik Labuan...Dia jemput saya di terminal feri...Ya Allah masa tu punya la saya rindu ngan dia...rasa cam btahun2 tak jumpa...Sejak ari tu,kami rasa kami ni takleh dipisahkan lagi ..ceewwaahhh...Hubungan kami semakin baik dan mesra..kalau ada yang tak kena kami dapat selesaikan dengan tenang..xde la sampai gaduh2..

Tapi sebelum kami nak bertunang pada tahun 2006,sekali lagi hubungan kami diduga...kali ni melibatkan orang ketiga...Hanya Tuhan je yang tau perasaan saya masa tu..Bayangkan tarikh pertunangan kami dah dekat..barang2 pun ada yang dah beli..Dia cemburu dan tak suka saya berkawan dengan orang ketiga ni..Masa tu mang saya rapat dengan LELAKI ni..tapi kami hanya kawan biasa..kebetulan masa tu kawan saya ni tengah sedih sebab GF dia meninggal..saya cuma nak tenangkan dia je..So,kawan saya ni pun paham dan kata takpe la..dia suh saya pujuk dan selesaikan baik2...lepas peristiwa tu saya dah tak rapat lagi dengan kawan saya tu..dan saya rasa dia dah jumpa pengganti...Akhirnya,mungkin jodoh kami kuat,kami bertunang juga dan akhirnya kami berkahwin pada tahun 2007...

Sepanjang saya bersama dia,sedikit sebanyak saya belajar tentang kehidupan,menghargai orang yang kita sayang..saya suka cara dia berfikir..cara dia bercakap..cukup teliti..cukup tenang...Sejak saya kenal dia..saya tau apa yang dia suka..apa yang dia tak suka..

Dia tak suka besar2kan isu kalau benda tu dapat diselesaikan cara baik...tak suka menyibuk hal orang lain (wlupun sebenarnya dia ambil tau jugak) cuma dia diamkan diri..Dia lebih suka diam dari berkata2...(kecuali dengan saya)...Dia tak suka membazir (bukan kedekut yer..tapi berjimat..)..dia tak cerewet pasal makan..(senang saya...) satu yang saya suka..bila dia nakkan sesuatu dia akan berusaha untuk dapatkannya dengan apa cara sekalipun..tak kira cepat atau lambat dia pasti akan dapat apa yang dia nak..

Dia seorang pendengar yang setia..dia seorang sahabat..dia seorang suami yang baik..dia seorang ayah yang penyayang..dia adalah SUAMI saya....
*
*
*


Abang..B sayangkan abang.. B mendoakan agar abang menjadi suami B hingga ke akhir hayat ..agar abang menjadi suami dan ayah yang terbaik..LUV U SO MUCH....

Tiada ulasan: