Dah Syawal keempat baru nak bersiaran....


Assalamualaikum.....

Selamat Hari Rayaaaaaaa.....waaahhhhh...meriah tak tahun ni...?
Bagi saya tahun sama seperti tahun-tahun biasa....cuma sedih sikit sebab mama saya takde kat Labuan tahun ni....Dia sekarang kat KL...beraya dengan kakaknya kat sana....adik saya si Moon plak ikut bosnya makan angin...jalan-jalan round Sabah...adik yang bongsu plak terpaksa bertugas dihari raya sebab gantikan orang...tinggallah saya dan abang saya jer beraya dengan keluarga di Labuan ni....

Sebelum tu saya nak sedekahkan Al-Fatihah kepada abang pakcik saya yang telah kembali ke Rahmatullah pada pagi 1 Syawal...Meninggal ketika tidur...Juga kepada ahli keluarga yang telah tiada...semoga roh mereka ditempatkan bersama orang-orang yang beriman...Amin.....

Dalam saya sedih dan tak berapa happy la kononnya...(pada mulanya saja)..saya bernasib baik masih punya  keluraga mentua...jadi kesedihan tu tak terasa sangat...Malam raya kami dah sibuk didapur....Lepas jer pengumuman raya malam tu,dapur jadi riuh rendah....nasib baik semua dah ready...tinggal nak terjun dalam kuali jer...Tapi malam tu saya berjaga hingga 3pagi sebab tunggu ketupat masak...En.Asben...? ermmmm dia dah awal-awal tido berjemaah dengan anak-anak....Sabar je la ....

Raya pertama berjalan seperti biasa...Selepas bermaaf-maafan dengan keluarga mentua,kami kerumah nenek En.Asben...Lepas tu kami kerumah nenek saya pulak..Ala...setakat di Labuan ni..dalam 10minit dah sampai...bukan jauh pon...hehehe....Tahun ni kat rumah nenek saya agak meriah sedikit walaupun pagi Syawal tu dapat berita sedih sebab sepupu sepapat saya dari Seremban beraya di Labuan tahun ni....Hampir 20tahun kami tak berjumpa....sampai dah tak ingat mana satu...tau nama tapi tak kenal mana orangnya...hehehe..Bila dah berkumpul tu rasa macam tak muat jer rumah nenek tu...hahahaha...ramai sangat...Keluarga belah saya memang ramai...Keluarga besar la katakan....Belah suami tak ramai.....Raya pertama tak banyak tempat nak beraya sebab cuaca tak elok...hujan sepanjang hari sampai ke malam...Maka petang tu kami anak beranak tidur berjemaah je la kat rumah....

Tahun ni saya tak banyak sangat nak pergi beraya rumah orang..En.Asben malas katanya....jadi collection duit raya anak-anak tahun ni pun kurang la..hehehe...Bukan apa,kadang-kadang baru 2 buah rumah kita beraya,dah anak meragam...nak susu la,nak tido la,nak itu la ini la....Bila dah sampai rumah taknak pulak tido ke apa....bengang jer...Pada kawan-kawan di Labuan ,minta maaf la yer sebab tak berkunjung kerumah kamu semua....InsyaAllah tahun depan kalau ada rezeki....

Okehh semua...tu jer nak cerita...takde idea dah...lagipon sekarang tengah mencari mood kerja yang dah hilang.....bosan wehhh....orang lain cuti lagiiiii......



Tema tahun ni biru putih...pilihan En.Asben...

Dikesempatan ini...(walaupun dah raya keempat..) saya dan keluarga mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua rakan blogger....walaupun kita hanya kenal di alam maya ini,tapi diharapkan sillaturrahim yang terjalain antara kita akan berkekalan hendaknya....Minta ampun dan maaf jika pertuturan dan bicara saya sepanjang berblogging,terguris perasaan kawan-kawan semua...mungkin ada terlebih komen ker,terlebih kritik ker....minta maaf la yer....















Tiada ulasan: