KAU KALAU TAK SUKA LABUAN,TAKYAH DATANG LA WEI!!!!!...BIKIN PANAS...

Assalamualaikum...

Haaa.....terkezut dengan tajuk diatas....huh..memang panas....terbakar ulu hati dan usus perut saya tau....
Nak tau kenapa...? baca kat bawah ni....Saya terjumpa statement orang yang &*^%#%$ kat cariforum.com...
Agak-agak la wei nak kutuk negeri orang...
Ingat ko bagus sangat ke...? 

...
"labuan..tempat yg PALING BOSAN N HAMPEH d dalam dunia ni..aku dok umah pkcik aku baru sejam je aku dh rasa kebosanan yg tak terkata..jam baru nk pukul 6 ptg bndar dh sunyi mcm pekan koboi..adoyai..brg mahal nak mampos..air kencing iblis syaitan je yg murah,nk cari tpt mkn yg best pn xbnyk yg sedap2,baru satu hari pusing pn dh bosan2..xde benda yg menarik langsung kt sana selain dr apa yg dnyatakan td..mcmana la org labuan boleh hidup dpulau tu..aku jalan2 kt ujana kewangan wlupn hari cuti umum terasa benar sunyi..xhappening langsung padahal tpt tu besar..klu g labuan je kepala otak aku jadi blur..klu bukan pkcik aku dok sana mmg aku xkan jejak kt sana..nper la kjaan x buat sesuatu utk labuan ni..."

Haaa....tu la yang dia cakap.....saya sebagai warga Labuan amat..amat..amat...terasa dengan statementnya tu...Walaupun kami tinggal disebuah pulau yang kecil tapi kami aman damai...
Memang la AIR KENCING SETAN je yang banyak sini....dah kerajaan bagi pulau ni bebas cukai,sebab tu la murah...Aku tak percaya kalau Langkawi tu takde jual jugak.....
Setakat ko datang sini 2,3 hari memang la ko kata bosan....cuba ko duduk 2,3 tahun kat sini....silap-silap takmo balik KL...
Labuan sebuah pulau yang aman ok...Lagipun sekarang dah banyak membangun dari dulu..memang la agak ketinggalan sikit..tu pun sebab apa....? Tanya la menteri-menteri korang....dok bagi maju negeri sendiri jer...Ni yang malas..Saya tak suka nak campur hal-hal politik nih....tak berkenan....
Contoh macam sekarang....penduduk Labuan mengharap sangat kerajaan bina jambatan dari Labuan ke Tanah Besar Sabah...Sebab apa dorang mintak...? 
Ini lebih mudah dan dapat menjimatkan masa...Kalau sebelum ni terpaksa naik feri tapi sampai bila...Asal musim raya,kadang-kadang feri meragam..rosak...yang dah booking tiket mengamuk sebab rancangan perjalanan nak balik kampung terpaksa ditunda...mana-mana yang balik malam raya,tak sempat beraya dikampung...Tambah lagi kadang-kadang ada pesakit dari Labuan terpaksa dihantar ke Hospital di Sabah...Kena naik feri lagi...dah naik,nak tunggu pulak feri tu penuh...aihhh..kalau orang tu nak mati,dah lama mati...
Saya takmo la nak cerita panjang-panjang...kang terkeluar hal politik malas saya...
Saya harap mana-mana orang semenanjung yang datang ke Labuan,jangan la nak kutuk-kutuk negeri kami...apa perasaan anda kalau kami kutuk-kutuk negeri anda...? Sedih,marah,geram semua ada bila saya baca statement tu...Yer saya faham..kita 1 Malaysia..ada hak nak bersuara...tapi rakyat Malaysia ni kadang-kadang sensitif dengan isu-isu sebegini...kalau tak suka jangan datang...senang cerita...
Dan saya harap Labuan akan terus maju dan terkenal satu hari nanti...
Peace No War...

8 ulasan:

:: Mrs.Eady :: berkata...

laaa..........??akak yg dtg sethn sekali pun rindu kat labuan tau sb keamanan damai nyer di sana...

* Rosita * berkata...

tu la pasal...sakit jiwa kot org tu...

Nens Collection berkata...

wooo..mmg panas..tempat lahit kite..xkan ade sape yg mengerti kelebihan die..sabar ye dear

TuTy_DeE berkata...

mcm2 jak la...tp tula hrp2 suatu hari nnt Labuan m'jd 1 destinasi yg sgt menarik...

CikNyz berkata...

Assalamualaikum..lama rasenyer CikNyz tak jenguk belog ni… maaf sbb CikNyz bz dgn kije ..dikesempatan ni CikNyz nak ucapkan

Selamat berpuasa & Selamat hari Raya
http://syazny7.blogspot.com/2011/08/selamat-hari-raya.html

ikuti jugak entry pasal Gunung kinabalu dari Part1-Part 4
http://syazny7.blogspot.com/2011/08/ciknyz-gunung-kinabalu.html

Ajeyy Rawk berkata...

salam Ramadhan, Ajeyy ziarah sini yerr..
kat bawah ni ada sikit entry dari Ajeyy, mintak pandangan dari semua yaa.. :)

http://ajeyyrawk.blogspot.com/2011/07/exam-pmr-penting-juga-sebenarnya-dalam.html


http://ajeyyrawk.blogspot.com/2011/07/hantu-bergambar-di-sebelah-ahmoi.html


p/s : Selamat hari raya, maaf zahir dan batin . 0-0 :))

azaz berkata...

Walaupun saya bukan org Labuan,cuma bertugas shj di sini pun x bersetuju dgn pendapat mamat kt atas tu. Labuan sebenarnya ok kalau kita pandai menyesuaikan diri. Kita kena ingat,tiada apa yg sempurna di dunia ini kecuali Tuhan yg satu.

Tanpa Nama berkata...

Susah juga mau ckp la..org berhak cakap apa..tapi yg smua org tau, paling harmoni adalah negeri2 di borneo..sy bukan berasal dari labuan n mmg ada yg sy x suka tentang labuan n ada yg sy suka juga tentang labuan tp cukup la simpan sndiri2..bukannya menteri2 negeri lain kasi duit kalo hina tempat lain..