Hotel Labuan terbakar....

Assalamualaikum

Petang tadi kira-kira jam 4 petang,terdengar siren bomba menuju ke arah Bandar Labuan...
Kebetulan kawasan saya bekerja di bandar...Cuaca pulak hujan renyai-renyai...
Mulanya sebuah jentera bomba saja yang saya ternampak...
Selepas itu semakin banyak...Ambulans pun ada jugak...
Dalam hati saya bertanya..."kat mana yang terbakar...? macam teruk jer..."..
Saya balik kerja naik bas...saya tengok-tengok jugak ke awan...
mana tau ada ternampak asap..tapi saya tak nampak kat mana yang terbakar...
Saya sampai rumah,saya buka Facebook...
saya masuk group We Love Labuan
sebab saya pasti mesti ada yang share tentang kebakaran tu...
Rupanya Hotel Labuan yang terbakar...Hotel tu tak jauh dari stesen bas...tapi kenapa saya tak nampak asapnya tadi...? errmmm...
Sebenanrnya hotel tu tak beroperasi lagi...dah lama saya dengar hotel tu nak dirobohkan...tapi mungkin sebab kedudukan hotel tu berdekatan dengan Dataran Labuan,Pos Malaysia,restoran dan Hotel Sara,maka ia menjadi risiko untuk dirobohkan...
menjadi tanda tanya macam mana hotel yang tak berpenghuni boleh terbakar...Melainkan ada yang menceroboh  masuk ke dalam hotel tersebut...Kalau tak takkan terbakar sendiri...nak kata kemarau tak pulak sebab satu hari ni cuaca mendung dan sekejap-sekejap hujan turun...
Jadi punca kebakaran masih dalam siasatan....



Tiada ulasan: