Bila Allah memberi rezeki...

Assalamualaikum...

Apa kabar korang semua....dah lama tak bersiaran kan...Lupa bayar bil Astro...hahaha Astro jugak yang kena...tak pasal-pasal...
Wokeh..taknak melalut panjang...

Rezeki...memang rezeki tu Allah yang bagi...Cuma kita kena berusaha untuk mencari rezeki tu..Rezeki ada dimana-mana bak kata orang..Pernah suatu ketika ada seseorang mengatakan rezeki saya sempit..saya akan hidup susah sepanjang hidup..ada juga yang kata saya tak dapat hidup bahagia...ada juga yang kata saya takkan dapat hidup senang...

Maaf yer..saya nak tanya...siapakah mereka yang lantang sangat bersuara mengatakan semua itu kepada saya...siapakah mereka yang memandai nak tentukan nasib masa depan saya..? siapakah mereka yang tersangat pandai menilik tentang rezeki saya..?
Segala nasib saya,hidup saya,rezeki saya terletak ditangan Allah...Hanya Dia yang berhak menentukan kehidupan saya macam mana...Bukan kamu...kamu..kamu...atau kamu....bukan....
Apakah perasaan kamu bila saya sendiri yang berkata begitu pada kamu semua...?
Saya sedih dengan sikap orang yang begini...

Saya nak bagitau korang semua..sejak akhir-akhir ni,rezeki saya dan keluarga amat murah...syukur kepada Allah S.W.T..Bermula dari kelahiran anak kedua saya,saya rasa rezeki bertambah murah...Suami saya mendapat kerja baru..kemudian 2 bulan lepas saya pun dapat kerja baru jugak...Bulan lepas,rezeki suami saya ada lebih,dia belikan saya handphone baru walaupun tak secanggih mana...Dan bila en.asbeni ingin mengubah cara hidup dan nak beri keselesaan kepada keluarga kecil kami ni,akhirnya dapat juga kami berkereta baru..hasil titik peluh sendiri tanpa bantuan orang lain..Satu yang saya nak puji sikap en.asben ialah dia akan berusaha untuk mendapatkan apa yang dia nak...Dia sanggup kerja lebih masa semata-mata nak beri kesenangan dan keselesaan kepada anak dan isterinya...terpaksa mengorbankan masa untuk berhibur dengan anak-anak..(bukan mengabaikan yer...)Saya rasa en.asben mewaris dari sikap bapa mertua saya,kerana begitulah juga cara bapa mertua saya...Hingga sekarang bapa mertua saya bekerja sebagai pemandu teksi...Dengan usianya yang dah menjangkau 50-an masih kuat untuk bekerja hingga larut malam...

Saya maafkan mereka-mereka yang pernah mendoakan yang buruk-buruk pada saya..Saya hanya insan biasa,begitu jugak dengan orang yang menghina saya...Allah itu Maha Adil..Semoga Allah saja yang dapa menbalas segalanya..Saya doakan mereka itu sedar akan kesilapan mereka...

Peace No war...

Tiada ulasan: