Selamat Hari Pekerja

Assalamualaikum....

First of all....saya nak ucapkan SELAMAT HARI PEKERJA
Tak kisah la anda semua kerja apa,asalkan namanya bekerja
anda semua berhak menyambut hari pekerja ni...
Cerita pasal kerja ni,sebenarnya ada sesuatu saya nak share ngan korang semua..
1hb April yang lepas,dengan rasminya suami diterima
sebagai pekerja tetap di SOLAR ALERT SDN BHD...
Sebelum ni asben kontrak 1 tahun dengan company tu....
Syukur alhamdulillah asben dapat kerja yang lebih baik dari sebelum2 ni...
 Asben saya belajar tak tinggi dan tak pernah pun terfikir nak bekerja dalam
bidang OIL & GAS ni...
tapi kalau ALLAH S.W.T tu nak bagi rezeki,
tak kira la dimana kan...
Saya pulak,minggu lepas ada pergi interview...
Nama company tu UTAMA OFFSHORE...
Company ni berkaitan dengan OFFSHORE..sebab dorang supply barang2 utk kapal2
contoh,makanan,hardware,atau apa saja keperluan orang2 kapal...
Ye la....Labuan ni kan memang tempat kaal berlabuh...
so,banyak la kapal2 berlabuh kat Labuan ni...
opsss...melalut panjang dah....
Ok pasal interview tu,sebenarnya saya dah diterima...
tapi..........
asben plak tak setuju......
sebab basic kecik sangat....
dan yang buat saya tawar hati nak kerja kat situ..
sebab keadaan ofisnya...
Ya Allah....dlm hati saya bertanya...
"macam mana dorang ni bekerja dlm keadaan yang amat selerak macam ni..."
asben pun dah tengok keadaan opisnya...
saya ni bukan la pembersih sangat..
tapi namanya nak bekerja dalam keadaan semak2 macam tu,
memang saya tak boleh....
orang kat sana kata banyak tekanan kalau kerja kat sana...
macam mana tak tekanan kalau dah ditambah dengan keadaan opis
yang macam tu...
saya terus terang,saya tak boleh bekerja dalam keadaan begitu....
Asben kata,cari la tempat lain lagi..mana tau ada yang lebih baik...
So,sekarang saya stay je la kat rumah dulu,sambil2 mencari kerja...
harap2 lepas ni ada la rezeki saya yang lebih baik...
mana tau kan..rezeki anak-anak....
Apapun...selamat hari pekerja untuk korang semua...


p/s: sebenarnya nak buat entry ni malam tadi..tapi dah ngantok sangat...hehehe



Tiada ulasan: