Perangai saya.....

Assalamualaikum....

Saya tak tau la kenapa dengan perangai saya yang satu macam ni..Sebenarnya takde la pelik sangat pun tapi saya rasa perangai saya yang 1 ni mungkin ada jugak pada orang lain...

Saya ni suka window shopping dan kadang2 tu kalau ada duit lebih nak la jugak membeli...tapi masalahnya bila saya dah cuba sesuatu benda, contohnya kasut...saya dah belek sana belek sini,cuba sana cuba sini tapi last2 saya tak beli...kalau saya jadi tokey kedai tu memang saya dah mengamuk...ye la ..dah cuba itu ini tapi tak beli apa pun..boleh plak kuar dari kedai tu dengan selamber ya..ya.. nye....teruk kan..?

Saya bukan apa...kadang2 hati tu mang teringin nak beli apa yang saya nak...belum ada duit macam2 dah pasang angan2..nak beli tu,nak beli ni...tapi bila dah ada duit dan tiba masa nak membeli dan peluang tu dah ada depan mata,hati saya akan jadi macam bunga layu...entah kenapa saya mesti terfikir balik..." ahh..dari aku beli benda ni aku rasa duit ni ada yang lebih penting aku boleh beli terutama untuk anak2.."

Saya lebih mementingkan anak2 dari diri saya sendiri...Tak tau la kenapa...mungkin naluri seorang ibu kot...kadang2 orang marah gak..kalau nak beli,beli je...mesti satu hati...jangan sekejap nak sekejap taknak..pastu nanti dah balik rumah baru nak komplen.." ala kenapa la aku tak beli barang tu tadi...ruginya.." haaa.. baru nak menyesal..padan muka...

Macam mana la ye nak hilangkan perangai macam ni...? ye la saya pun bukan orang senang...apa yang dihajat semua boleh dapat....takkk...saya utamakan anak dulu..barang2 penting anak...

ermmm.....

Tiada ulasan: