10.10.10

Salam...

10.10.10...apa yang istimewa pada tarikh ni...? kalau bagi bangsa cina kemungkinan ia satu tarikh yang bertuah bagai mereka..Pada tarikh ni ramai jugak la yg melangsungkan hari2 istimewa mereka spt perkahwinan gemilang Datuk Dr Sheikh Muzaffar..Tahniah utk beliau..dan utk Aqasha...Tahniah untuk mereka semua semoga gembira dan bahagia..


10.10.10 juga menjadi berita gembira kepada beberapa ibu diseluruh dunia yang melahirkan anak pada 10.10.10..dan lebih menakjubkan apabila seorang ibu telah bayi perempuan yg dinamakan Niamh Bond..Bayinya dilahirkan pada 10.10.10 pada pukul 10 pagi,10 minit,10saat..Dia amat terkejut namun bersyukur dengan kelahiran bayinya..Dan di beberapa buah hospital juga mencatatkan sejarah apabila seramai 10 bayi dilahirkan pada tarikh 10.10.10..Sungguh istimewa..


Tapi dalam kegembiraan kita menyambut tarikh 10.10.10 terjadinya satu kemalangan ngeri ditanah air kita pada tarikh 10.10.10...Mungkin sesetengah dari kita menganggap tarikh ini membawa tuah tapi bagi mangsa kemalangan,tarikh ini membawa satu mala petaka yang tak disangka.Dalam kejadian yang melibatkan 2 bas,3 kereta dan 1 van mengakibatkan 12 maut dan selebihnya cedera...Bagi keluarga mangsa tarikh ini menjadi satu sejarah pahit dalam hidup mereka dan TRAGEDI OKTOBER ini akan sentiasa bermain dalam ingatan mereka..


Apapun yang berlaku pada tarikh ini samada suka,gembira,duka atau sedih..kita janganlah terlalu taksub dengan tarikh ini..anggap sajalah seperti hari2 biasa.Semoga apa yang kita lalui semalam,ia akan menjadi satu sejarah,hari ni satu permulaan dan esok satu kemungkinan..

Tiada ulasan: