Interview lagi....??? Takut la....



Okey...okey...tenangkan hati..jiwa..jantung..urat sendi dan sebagainya..
Petang tadi dapat panggilan telefon...iskk..terkezut mak...
Kena suruh datang interiew esok pagi...edehhh...apa daaa...
Dorang ni pon satu...cuba la bagitau awal-awal..At least boleh gak prepair apa yang patut...
Beli baju baru ke..kasut baru ke...hampeh..Dah tu terpaksa la saya mintak half day esok..
Dan terpaksa jugak bohong sunat ngan bos..Kata ada medical checkup..hehehe..takmo bos saspek la...

Errmm...tempat nak interview esok tak jauh dari tempat en.asben keje..kawasan perindustrian..
salah satu syarikat minyak dan gas terbesar di negara kita ni..
Huhuhu..kalau dapat tempat ni...baru gempak..laki bini keje oil & gas...(gedik sungguh..)
Elehhh...keje je syarikat oil & gas..tapi tak dapat pun minyak free....cehhhh...

Tapi sebenarnya dari petang tadi hati saya berbelah bagi...Nak pegi ke tak...?
En.asben kata pikir masak-masak....apa masak-masak..dah hangus kepala otak ni mikir...
Kata sorang kawan plak...pegi je la..puaskan hati..dapat tak dapat tu belakang cerita...

Ermmm...saya pegi je la ekkk...cuba-cuba nasib...insyaAllah mungkin rezeki saya kat tempat baru...
Kalau tak dapat pun saya masih lagi bekerja di tempat sekarang...Dalam masa yang sama masih aktif dengan insurans...so no big deal la kan...

okeyy....wish me luck...tata...

1 ulasan:

Unknown berkata...

wahh..syarikat apa tu..?

hebatnya suami isteri kerja di bidang oil n gas..kita pun sedang cari tempat praktikal jugak, leh lah recommend kan company tu,...

all the best...