Motor Hilang

Salam semua...

Hari ni citer sedih..pagi semalam,hubby nak gi keje..Dengan semangatnye la nak pegi nih..Sampai je depan pintu aku dan hubby terhenti..dan hubby terus tanya "mana motor..?"..aku pun jawab la "ntah ..."apa lagi hubby punya frust...Motor dah kena curi..Terus dia teringat masa sahur pagi tu die ada terdengar bunyi kat luar rumah..masa tu die main game..dari malam sampai ke pagi dia main..aku makan sahur sambil tengok tv..ada gak aku terdengar tp aku ingatkan kucing..takde la aku nak intai..hubby pun tak intai..die kata selalunya walaupun bunyi sikit je mesti die intai..tapi entah nape kali ni die tak intai..pastu motor plak tak lock..mang senang la pencuri tu bawak lari..selalu die lock..kali ni die tak lock..semuanya dengan soalan kenapa..kenapa tak lock..? kenapa tak intai..?..nasib la badan...
Motor tu ada setahun lebih je lagik nak habis bayar..motor tu jugak la satu2nya kemudahan hubby nak pegi keje..cari rezeki...tapi bila motor tu dah hilang,umpama hubby aku dah patah kaki...bukan tak boleh naik kereta..tapi dengan keadaan ekonomi sekarang,kami nak save bajet..keta wira tu plak asyik nak meragam je..ni nak raya lagi..gaji pun bukan besar sangat...aku plak tak keje...sabar je la dengan dugaan Tuhan ni..moga kami ni terus tabah dan sabar..mungkin ada hikmah disebalik kejadian ni..mudah2an lepas ni kami dilimpahkan rezeki blipat ganda..amin...

Tiada ulasan: